REsult Consulting levert diensten op het gebied van:
- Project management
- Human Capital Management en Financials Business consultancy
- SAP HCM en SAP Financials
Het begeleiden van de verschillende fases van een project. Dit kan zijn ondersteuning leveren bij de opstart van het project, het tot stand brengen van een gezamenlijke projectdefinitie en de oplevering van een blauwdruk. Acceptatie van de gemaakte afspraken door alle partijen speelt hierbij een belangrijke rol, alvorens te starten met de realisatiefase van het project.
Tijdens de uitvoering zal het projectteam aangestuurd en begeleid worden en zal de oplevering voorbereid moeten worden. Dit alles met gebruikmaking van een heldere en werkbare projectmethodiek (bijvoorbeeld Prince2).
Daarnaast zal tijdens alle fases van een project aandacht geschonken moeten worden aan het creëren van draagvlak en uiteindelijk acceptatie door de eindgebruikers.
Ondersteuning en begeleiding bij veranderingen op het gebied van Human Capital Management en Financial- en Management Accounting.
Aandachtsgebieden zijn onder andere in- en uitstroom van personeel, personeelsplanning, functiemanagement en competentiemanagement. Op het gebied van Financial Accounting het begeleiden van de invoering van een nieuw grootboek en subgroot boek, het opzetten van de vaste activa administratie of de integratie met andere financiële systemen. Bij Management Accounting gaat het om bijvoorbeeld het opzetten van een nieuw Controlling Model, het invoeren van de kostenplaatsen administratie of het creëren van winst analyses en product calculaties binnen een IT omgeving.
Integratie met overige functionele gebieden binnen de organisatie. Bijvoorbeeld tussen de afdeling verkoop en personeelszaken. Of tussen de financiële administratie en logistieke systemen.
Daarnaast het opstellen van procesbeschrijvingen en opzetten van procedures voor de verschillende afdelingen.
Het vervullen van de rol als SAP consultant zowel voor, tijdens als na een project.
Het bieden van ondersteuning voordat een project van start gaat. Te denken valt aan haalbaarheidsstudies met betrekking tot wel of niet invoeren van (bepaalde) onderdelen van SAP en ondersteuning bieden bij offertetrajecten.
Tijdens een implementatie gaat het onder andere om het maken van een blauwdruk, de inrichting van SAP, het beschrijven van processen en het opstellen van procedures. Daarnaast het begeleiden van testen en trainen van eindgebruikers. Het betreft onder andere de volgende onderdelen van SAP HCM: Personeelsadministratie (PA), Organisatiemanagement (OM), Verlof en Ziekte (Tijd), Personeelsplanning en Ontwikkeling en Employee Self Service (ESS).
Binnen SAP Financials de onderdelen Grootboek (GL), de subadministraties (AR/AP/AA), Kostenplaatsen administratie (CCA), Winst analyses (PCA/COPA) en product calculaties (COPC).
Systeem Audits en Quick-Scans kunnen na afronding van een project tevens op verzoek worden uitgevoerd.